Friday, March 26, 2010

Tipah tertipu

Cerita ni dah lama sebenarnya berlaku,just nak share ngan kawan2 yg baca blog saya ni ada ke ??hehee..tak kisah la ada ke takde.yg penting sekadar ngin berkongsi cerita.kot2 nanti bila umo dah meningkat and dikelilingi cucu maybe saya akan tergelak bila teringat balik kisah ini.now pon macam2 rasa ada.marah pon ada geram pon ada..hehee

nak dijadikan cerita ada lah dalam satu hari tu saya terbaca iklan di paper berkenaan model kanak2.saya pulak memang lah sangat teruja iye la anak saya pon comel2 kan hehee kalo saya tak puji anak2 saya siapa lagi kan.berbalik pada kisah tadi..so saya pon menelipon la no yg tertera kat situ then wat appointment sekian sekian haribulan.yang saya ni pulak tamak siap telepon 2@3 agensi lagik.last2 wat app ngan 2agensi jer.so that weekend tuh pegi la saya dgn terhegeh2 nya kt tempat tuh.dengan my sister n her husband.my hubby memang tak layan la kalo benda2 macam nih.adik saya bawak anak dia.and saya pulak bwk my 2 dotters.masa tuh sara tak de lagi.jumpa la agensi yg pertama.siap isi borang bagai n bagi gambar my dotters kat minah tuh.lepas tuh derang panggil la konon2 nya macam interview la.bagitau anak2 saya tu bole jadi model bla..bla..nanti derang nak bukak portfolio n siap ada PA lagik.so nak bukak portfolio tuh kena bayar RM300++ la tuk seorang.so pikir2 punya pikir saya kata hold dulu la nanti saya bayar kemudian.So pegi la pulak kat tempat satu lagi.kt second agensi ni agak mewah sikit opis dia.cakap pon agak konfident la siap cakap nanti derang nak bagi jadual for my kids tuk sesi fotografi.masa ni memang saya percaya habis la.bayaran pon lebih kurang sama ngan yg tadi.so kami pon bayar la and siap dah sain contrak lagik.sib baik la saya bayar tuk sorang jer.after that saya pon tunggu la call daripada derang,macam tunggu buah yg tak jatuh ..bila we all call no pon dah tak bole dihubungi waaaaaa baru la ku tau we all sudah kena tipu.masa tuh terasa sangat diri ni mcm bodohh sangat yg bole percaya cakap derang tuh.tatau la samada opis tuh masih ada ke takda coz malas la nak pegi.sedey betol dah la yg menipu tu sama bangsa pulak tuh.org sekarang nih macam2 cara jer derang buat tuk menipu.semoga menjadi pengajaran pada semua.huhu...

No comments:

Post a Comment