Tuesday, March 23, 2010

baby sara dah ok





Alhamdulillah sara dah okey tak cirit lagi dah..risauu tol la kalo anak2 tak sihat..dah masuk 4 mo dah bole menerap dah.ketawa pon bukan main lagi kalo kakak2 nya dok agah2.Still fully breast feed lagi Insya Allah semoga sara pon dapat BF samapi umo 2 tahun macam kakak dia Ellis.And kalo lebih 2 tahun pon lagi bagus.ellis dulu Bf sampai umo dia 2 tahun 3 bulan and bila saya preknen kan sara dia seniri yg nak stop.Stok EBM memang banyak, penuh dalam chest freezer..Alhamdulillah rezeki sara,susu banyak,saya plak pam 3x sehari guna pam medela free style.memang best guna pam nih.nak kata banyakkan susu guna pam ni tu tak de la ,cuma pada pendapat saya kalo kita gunakan pam ni dia memudahkan kita dan menjimatkan masa.Lagipun memang sejak dalam pantang lagi saya dok pam jer.iye la masa tuh susu tengah banyak baby pulak kurang menyusu.masa dalam pantang kalo kol 6 pagi tuh mesti bangun pam coz B dah bengkak dapat la dalam 10 oz double pumping.Now susu macam dah merundum sikit pagi2 kalo pam pon dapat la dalam 7@6 oz.cukupla bekalan tuk sara campur ngan stok susu beku untuk hari tuh.then saya pam lagi dalam kol 12.30 tgh and kol 4.30 ptg sebelum balik keje lagi.

No comments:

Post a Comment